måndag 21 februari 2011

Tredje tanden dödad...

Nu börjar även den här tanden att tuppa av, helt jävla sanslöst. Blir nummer tre i raden av tänder som kolar efter att ha lagats. Lagade den i måndags, alltså för en vecka sedan. Den välkända öronvärken som uppenbarat sig de andra gångerna kände jag av redan samma dag. Sedan har värken kommit smygande, så jag har gått på Iprén sedan dess. Nätterna är värst, så sprängvärker det. Antagligen för att jag biter i hop som en tok då, och bettskenan känns som att den trycker på tanden. Helvetes skit! Om det är den tanden jag tror (vilket är svårt att säga då det sprängvärker i hela den sidan) är det den i övre käken som jag hade bitit sönder en stor bit på.

Försöker byta tandläkare nu, men är fullt på Folktandvården på lilla torget. Skäggetorp har lediga plaster och ska ringa upp mig vid klockan ett. Hoppas de är bättre än vårdcentralen där bara... Men lär ju vara bättre än min tandläkare i alla fall, detta är både alldeles för kostsamt och alldeles för smärtsamt. Kostade 2 598 kronor i måndags, och som vanligt stannar det inte på den notan. Rotfyllningar och skit tillkommer varena gång, helt otroligt. Lite smidigare med Folktandvården då, deras tandvårdsabbonnemang kostar runt tusenlappen per år. Det är vad det kostar att gå innanför dörren på en privattandläkare. Ve dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!