tisdag 22 februari 2011

Besvärlig kvinna på smärtkliniken

Just pratat med en oerhört smidig människa på Smärt och rehabkliniken. Jag har fått en faktura på ett missat besök den 9 februari. Men jag har inte fått någon kallelse. Jag hade en tid i slutet på januari, men då hade jag influensa så kunde inte ta tiden. Sedan inte ett ord. Så då ringer jag och frågar vad som har hänt?

" Du har ju avbokat lite tider här", börjar damen i luren.
"Jo men bara för det kan jag ju inte betala en faktura för en tid som jag inte visste om?"
" Nä, men ja måste kolla här vad som hänt", säger damen och försvinner från telefon. Efter 10 minuter tröttnar jag på att sitta med en tyst lur i näven och lägger på. Tänkte att hon ringer väl upp när hon är klar med vad hon nu ska göra. Inte ett ljud. En halvtimme senare ringer jag upp. Då är hon supersur och gnäller om tider jag avbokat pga sjukdom och jobb i Mjölby. "Jo, men tiden den nionde har jag inte fått, då hade jag väl ringt eller gått dit säger jag.
" Vi stryker den och så får du en tid till, kan du inte då så får du ingen mer tid". Säger hon då. "Okej, säger jag. Men kan man få någonannan tid än just klockan 8.30? Lite besvärligt med den tiden med mattider och sånt. Det tar trots allt en halvtimme att gå till garnisnonen där de håller till, då får jag äta frukost vid 7 för att hinna. Väldigt bra då ja brukar äta vid 9...
"Nä, du får ta den tiden du får. Det går inte ha önskemål så."
"Men det borde ju finnas någon annan tid än 8.30?" Jag har fått den tiden på flera besök nu...
"Ja, men den tiden kanske någon annan har", säger hon då.

Jahapp, smidig kvinna detta. Så med andra ord, var sjuk en gång, avboka en gång pga jobb i Mjölby och sedan få en tid som inte dyker upp = sabbar allt för hela smärtkliniken och svartlistad där nu då? Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!