tisdag 1 februari 2011

Journalist - javisst!

I dag är det reporterjobb i Mjölby som gäller. Givetvis så gick inte tåget imorse, det var inställt och ersättningsbuss gasade hit oss istället. Som tur var gick det ganska snabbt, han tog motorvägen och åkte raka vägen hit. De har nog kommit på nu att det inte funkar att trassla in i varenda samhälle på vägen, som de gjorde förra vintern då det var tågkaos. Skönt! Så jag kom i tid i alla fall. Nu ska vi ge oss ut på lunch till Väderstads Centralkrog. Jag hade visserligen med mig en låda, men detta vill jag inte missa! Har hört så mycket om det matstället så ska bli väldigt intressant. I eftermiddag blir det ett perfekt Nillisjobb! :) Mer om det en annan dag... Sedan direkt till Motala för att fira lilla Zung som fyller år idag. En riktigt bra dag med andra ord, förutom att förkylningen sitter i mina stackars bihålor så det känns som att de kommer sprängas närsomhelst.. Men det är bara att bita ihop, antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!