tisdag 8 februari 2011

GulleBus har badat

I dag har Busan fått sina tjusiga lockar tvättade. Gnydde som en liten unge då jag stoppade ner henne i badet. Men nu är hon så fin, superlen och doftande ligger hon som en boll inne i dubbelsängen. Så söt hon är! Hon ligger som ett litet knyte på täcket och sjunker ner i det. Brukar hon aldrig göra annars, att ligga på lakanet är mer hennes melodi. Då jag fönade henne torr så låg hon tryckt mot min kropp, för att söka värme antar jag. Men det värmer mitt hjärta, då hon från början inte ens gick att hålla i då vi köpte henne. Vi köpte henne då hon var sju månader. Tidigare bodde hon i en barnfamilj, där hon var livrädd och tydde sig till familjens hund. I sommar fyller hon fem år, och har äntligen blivit en social katt. På sitt lilla sätt.

Sedan har Marika, Linda och lille Maestro varit här och fikat kladdkaka med Ben & Jerrys glass. Bakade kakan igår kväll men den blev lite torr. Först var den inte klar alls då vi tog ut den, mer rinnande smet än färdig kaka. Så den åkte in i ugnen igen, så blev den torr. Man får värma en bit kaka och så en sked Baked Alaska glass (vaniljglass med vit choklad och maschmallows) på fungerar fin fint. Smarrigt värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!