söndag 27 februari 2011

Elsas värld och frieserhästar

Det blev en riktigt lugn och skön helg. I går var jag inne hela dagen verkligen, bara tog de lugnt och vilade. Sedan kom mina föräldrar på besök med ett helt kuvert med lotter som jag fått av en farbror i julklapp. Vann hela 50 kronor på triss. Sanslöst. Min bror vann 10 kronor. Vilka storvinster med tanke på att det är lotter för typ 150 spänn i kuverten... Vi får sådana kuvert varje jul, då ger farbror det till alla i släkten. Det blir lite folk det... och ännu fler lotter. Säkert någon elak faster som vunnit en storvinst. Skulle inte förvåna mig alls.

I dag blev det en lunchdejt med Ange på Waynes coffe. De hade glutenfria cookies! Så gott! Blev en sådan härlig sak sega med chokladbitar (mums) till efterrätt. Innan det en ceasarsallad, så smaskigt. Sedan gick vi på bokrea och jag köpte Elsas Värld, uppföljaren till Elsas Mode, av Sofie Farnham, el hur det stavas. Ange hittade en bok om hästar. Hon ville bestämt att jag ska skaffa mig en pålle, då hon har en tom boxplats i sitt stall. Vore ju trevligt värre, om jag hade haft orken och mindre värk. Blev bra sugen på att rida igår då vi tittade på Robin Hood med Russell Crowe. De red på maffiga frieserhästar i skogen, såg för härligt ut. Men det är väl bara att fortsätta ta det lugnt, jag kan ju alltid åka dit och rida hennes hästar någon dag då värken är lugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!