tisdag 15 februari 2011

Räkningarnas hög väääxer

Hm, det blir att vara hemma och skriva ikväll istället för jobba i butiken. Jag får helt enkelt inte i hop det. Känner mig stressad, både tidsmässigt och inombords. Texten låser sig helt och allt bara bråkas. Nu ringde min bror och bilen är givetvis mer skadad än vi trodde. Det blir verkstad och betala självrisk på det, 3 000 kronor lite snabbt. Stenen som jag körde på har tryckt upp stötdämparen, som i sin tur har tryckt undan ac:n. Skador för ungefär 15 -20 000 kronor. Tur det finns försäkring så det "bara" blir 3 000 kronor. Förhoppningsvis!

Dyr månad detta. Först skulle a-kassan ha tillbaka 4 500 som de anser sig betalat ut för mycket i somras. Sedan ska Csn ha tillbaka pengar för jag tjänat för mycket under pluggtiden. Cirka 10 000 för mycket. Hur mycket de ska ha vet jag inte men kan bli allt från 200 till 10 000 kronor som de ska ha. Men det slås ut under året så inte samma panik me det. Sedan tandläkarjäveln då 2 598 kronor. Blääääh. Det är dyrt att leva... har nog inte råd med det känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!