lördag 12 februari 2011

Snälla medmänniskor -visst finns de!

Reporterjobb i dag, lika kul som alltid. Men jag fastnade i en snödriva då jag var ute på ett jobb i morse. En snäll gubbe kom och fick dra loss mig. Givetvis satt jag på en sten! Med min brors bil, såå tråkigt! Fluffig snö överallt annars, men just där var det en stenbumling. Hur jag ens hamnade på drivan vet jag inte, var på en parkering vid en skola. De hade öppet hus och meningen var att man kunde parkera inne på skolan. Men de hade bara plogat smala, typ gångvägar in dit. Solen rätt i nyllet, trångt och jävligt och allt var hur vitt som helst. Skrap sa det. Stänkskyddet under bilen gick i hur många delar som helst, får hoppas resten är helt i alla fall. Svårt säga då det var skadat under bilen. Sådan tur det finns snälla människor som hjälper en dam i nöd. Var ganska många som oroade sig över situationen, trots att de hade bråttom in till sina barn i skolan. Så himla snällt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!