tisdag 1 februari 2011

Det heter inte djurklass!! Det heter art!

Påväg hem blev det buss igen, mycket inställda tåg i dag. De hade råkat kapa av några kablar så isen på tågen kunde inte tas bort.. Suck! Men i alla fall så var det ett gäng med på bussen och på radion var det den gamla klassikern Vi i femman. Frågan som gällde var: Vilken djurklass tillhör sköldpaddan och jag tror hon även sa snigel eller något liknande. "Djurklass? Art heter det väl? Man säger väl inte djurklass?" Sa en tjej som satt framför mig i bussen plötsligt. Detta fick hela främre bussen att börja röra på sig, men inget mer. Jag försökte kväva ett skratt. Radiopratataren pratade på med barnen och fortsatte ställa frågan, vilken djurklass tillhör... "Det heter art!" Sa nu tjejen något högre, och jag började småskratta. " De kanske går i skolan, sköldpaddorna", försökte jag skämta för att lugna henne. "Nej, men barnen som är med i Vi i femman går i skolan, de kan ju inte hålla på att säga osanning för dem"? Helt upprörd vid det här laget. Nu har hela främre delen på bussen lagt sig i och flamsar med henne med. "Det är ju bara en radiopratare, skrockar en gubbe". När då radioprataren för 4- eller 5e gången upprepar ordet djurklass, gormar tjejen " ART!!" Du får ringa in till programmet och klaga, skrattar gubben. "Ja, det ska jag nog göra, och vara riktigt jävla jobbig", säger tjejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!