lördag 5 februari 2011

Bussmisär

I dag skulle jag ta bussen ner till jobbet, på grund av att regnet fullkomligt vräker ner stundtals. Men då jag går ner till bussen så kommer aset då jag är ungefär halvvägs där. Alltså nästan fem minuter för tidigt. Börjar springa som en tok och hoppar över snödrivorna med paraplyet flängandes efter mig. Att jag inte slog omkull på all is och vatten är ju ett under. Men väl framme vid bussen så stänger chaufförshelvetet dörren framför nosen på mig. Som tur var så sa en av passagerarna som var påväg av åt honom så han fick surt öppna dörren igen. Ja sa det att jag springer ju hit som en tok, ser du inte det?! Inget svar alls, utan bara gasa iväg med bussen. När jag gick av nere vid Frimis så var han 4 minuter för tidig, men bara åker ändå. Skiter han i det, eller var han den tidigare bussen som var sen? Det vet man aldrig med den busslinjen, de kör som de känner för. Går ju an på vardagarna, då de går var 10: e minut, men inte på helgen då de går en gång i halvtimmen. Och regnet vräker ner, grr! Fy, jag skulle skämmas ihjäl om jag jobbade på Östgötatrafiken. Det är ju inte bara tågen som inte fungerar, även bussarna är en katastrof. Visst sambon som har årskort har fått 450 kronor i kompensation för buss och tågstrul, men han har inte haft något problem. Motalabussarna går minsann då det ska, kan nästan tro de tillhör ett annat bolag... Fick i alla fall lägga mina stackars mockastövlar på elementet då jag kom till jobbet. Fy så de ser ut, får hoppas all lera går sopa bort då de torkat. men är väl ingen idé göra innan jag ska åka hem, får säkert springa som en gasell till bussen då med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!