söndag 13 februari 2011

Ett rosa gnistrande band i snön

Vilken morgon jag hade i morse! Hittade absolut inte min jobbnyckel. Kul åka sex mil till Finspång och sedan inte komma in genom dörren. Hällde ut väskans innehåll på golvet. Plånbok, mobil, sminkväska, värktabletter och nässpray bara yrde ut över golvet. Sedan ut i bilen och rota bland sätena. Inget. In igen och riva ut alla papper och kvitton ur jackfickorna, nada! Ut med väskans innehåll igen, nu spred sig röran allt mer, och jag är helt genomsvett. Klockan är nu 8.20 och jag börjar i Finspång klockan 9. Gaaaaahhh! "Peter, har du sett den? ett rosa snööööre!" Brölar jag ilsket, som om han hade tagit den. "Hur ser den ut?" Undrar han. "ROOOOOOSA SNÖRE, SOM ROSA BANDET!" Näpp. Bara traska ut till bilen och gasa bort till Lillemor och helt sonika sno hennes nyckel då. Stampar ilsket ut mot bilen, igen. "Kör försiktigt!" hör jag innefrån. "Ja, det är ju lätt när allt bara jävlas", morrar jag till svar. När jag kommer ut halvvägs till bilen ser jag ett rosa nyckelband, gnistrande och frostigt. Ligger så fint i snödrivan där vi parkerade bilen igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!