söndag 2 maj 2010

Våffla eller bägare??

Idag var det jobb igen och sol = glass såhär års. Som tur var hade jag Lillemor som sällskap och hjälp. Fy för glassköer, tur jag inte jobbar på Bosses! Jag skulle gå och hänga mig efter halva dagen. "Våffla eller bägare?" Strut eller bägare? Suck, det är det enda man säger, timme efter timme. Smått tröttsamt efter ett tag. Men god är glassen, jisses! Igår så slank det ner både kulor och min favvis: mjukglass med noisettesås (massor) och hackade nötter. Nu är nötterna dessutom mörkare än de brukar så de smakar typ rostat. Gott!

Ikväll så åkte Pixie i badet. Tänkte lika bra passa på då hon löper, är lite mer medgörlig då. Men tji fick jag. Det funkade då jag klippte klorna, då spann hon som en tok och tyckte det var såå mysigt att någon höll på med henne. Men väl i badet var det samma panik som alltid. Nu ligger hon på Peters mage och huttrar, under en filt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!