onsdag 26 maj 2010

Tröttsamt

Idag opponerades mina texter till slutarbetet. Fick vissa bra tips och idéer men även kritik som jag inte kan påverka. Såsom antalet besökare på bloggarna enligt bloggportalen. Där står att sminkbloggen har ett visst antal besökare per timme, men den siffran stämmer inte alls enligt min klass och lärare. NU drivs bloggportalen av Aftonbladet så får väl helt enkelt ringa upp dem och ifrågasätta hur fan de menar. Tröttsamt.

Varför ska man alltid vända allt ut och in så? Sådana här dagar känns ett liv som journalist inte något för mig. Jag har inte det behovet att vända på varenda grej tills man står och blir trött. Räcker prata om det så tröttnar jag, mer eller mindre. Visst man ska inte skriva saker man inte har belägg för, men antalet besökare i timmen på en sida på nätet, kan i mina ögon dra iväg utan att det behöver vara lögn. Googla på Makeup store så ligger bloggen ganska högt upp på listan och google finns inte bara i Sverige, inte så konstigt om det kan bli många träffar då eller? Vi är 9 miljoner bara i vårat pluttland, men hur många är vi i alla länder som har google? Tillsammans som surfar på nätet? Bra mycket mer än 90 000 i timmen i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!