lördag 22 maj 2010

Busan hade krampanfall i natt


I natt var det hemskt, kändes som jag åldrades 100 år! Vi vaknade av att Busan for i golvet och hade kraftiga kramper. Då for vi naturligtvis upp för att se vad som hände, den lilla bollen låg och krampade stel som en pinne. Kändes som i en evighet, men var säkert över en minut i allafall. Det hemska att se detta i komination med att kasta sig upp medförde att jag höll på att svimma. Peter sa jag var vit som ett lakan och jag uppfattade inte riktigt vad som hände runt mig, bara dånade i öronen. Då fick han ta hand om Busan OCH mig. Fruktansvärt!

Påminde om Tusse, då han hade kramp en gång, beroende på hjärtsjukdomen. Fy, tänk om Busangull fått samma? Eller epilepsi? Ringde veterinären på Valla, de tyckte att vi behövde inte åka in idag på jouren, men ska hålla koll på den lilla ifall det kommer tillbaka. Sedan blir det veterinärbesök i veckan antagligen. Men enligt veterinären gör de inte så mycket åt det då de bara hänt en gång.. Vad vi sett. Nu har Peter sagt att Busan varit konstig en gång då jag jobbat med, helt dreglig och ofokuserad då hon sovit. Kan ha varit ett mindre anfall då. Men vi får hoppas att det bara var nu då. :( Lilla gumman, hon är så söt. Får absolut inte hända henne något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!