fredag 14 maj 2010

Eländes förmiddag

Den här dagen började sådär. Först ringde telefonen halv åtta med en jobbarkompis som höll på få psykbryt. Tyvärr kunde jag inte göra så mycket för att förhindra det, då det gällde att skifta skrivbord på en dator. Hur gör man det? "Jag måste åt den med blommorna på", ylade Jennie i luren. Hm, jag vet att det finns flera skrivbord på jobbdatorn. Ett för chefen och ett för personalen, men hur man byter det mindes jag inte i min morgondimma.

Detta väckte Pixie som genast började plocka med alla saker hon kan komma på. Först började hon gnaga på telefonsladden, i och med att jag satte telefon på laddning. Då lyfte jag upp henne och knölade in henne under täcket. Där brukar hon trivas men inte nu. Backade ut snabbt som en iller och hoppade upp på skrivbordet och började plocka med sakerna där istället...

Sedan skulle jag flytta bilen ute på gatan och det är ju ett elände med den höga stjärten på bilen. Jag ser verkligen inte hur långt det är till bilarna bakom, bump så hade jag tuffat på en bil. Som tur var så gick de så sakta så syns inget på vare sig vår eller den.

Klockan är nu halv elva. Blir intressant att se vad resten av dagen för med sig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!