måndag 31 maj 2010

Kvällspromenad till Valla

Bukett till mormors grav med syrener, prästkragar och förgätmigej..


Häststaty i trä borta vid valla


Dagen började i dvala. Det tar ungefär en dag (minst) att återhämta sig efter två dagars jobb. Fy! Ont överallt och trött som en gammal tant. Tur att jag inte räknar tid som pengar, då skulle det inte löna sig alls. Men det gör det inte ändå.

Ikväll gick vi en promenad till mormors grav med en blombukett. Penséerna jag planterade sist blommar så sött där ännu. Vi gick sedan vidare mot Valla och strosade i skogen där och förbi fritidsområdet med djuren. På en äng höll de på med agility för hundar och några tjejer red. Såg bara en häst ute och kaniner, håller de dem inne såhär års tro? Ankor, änder och en fågel med lång näbb, liknande en pelikan var i ankdammen. Mysig kväll.

Men nu sitter jag inne och tittar på en hemsk dokumentär om en engelsk, ursöt tjej. Hon blev våldtagen av sin föredetta kille och sedan hällde han syra i ansiktet på henne. Vilket jävla folk det finns! 25 år och helt smält i ansiktet, innan såg hon ut som en blond sagolik barbie. Fy så arg jag blir. Efter ungefär 30 operationer kan hon andas genom näsan igen och ser någorlunda normal ut. Syns ju att hyn är smält, men mycket bättre. Nu försöker hon klara av sin vardag. Gå ut till affären ensam för första gången på ett år. Helt livrädd, så fruktansvärt. Hoppas någon dränker hela killen i syra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!