fredag 7 maj 2010

M Blommor och nya tavlor


På den här tavlan är det ett gammalt svartvitt kort av mamma som liten med sina bröder

Här är bilder och texter från sidan www. sagenvintagedesign.no


Idag blev det skrivande på förmiddagen, så nu är jag snart klar med min första frilanstext. Känns bra. Sedan blev det en tur till Motala för att hämta upp sambon. Men först hann jag med en fika på Lilla Hem med Zungisen. Vi var även på M Blommor där, så fina saker. Köpte rosaskimrande pärlor och två minirosor som doftande helt ljuvligt. De får stå i köksfönstret ett tag innan de flyttar ut i rabatten. De vi haft där innan är mest döda pinnar kvar efter den här vargavintern som var. Först trodde jag att den fina hortensian dött också men de börjar allt spira små, små gröna blad på den nu. Alla blommor är så sena i år.

Efter fika och shopping hämtade jag sambon för en tur till Vadstena, där vi åt middag och hämtade upp mina föräldrars bil så vi kan hämta skåpet jag vann på Tradera. :)
Tittade på mammas nya fina tavlor, det är så roligt att det är nya varje gång man kommer dit. Blir sugen på att börja måla själv. Nu hade de gjort i shabbychic stil som skulle passa mer än bra hemma på mina väggar. Gamla brev och kort inlimmade ihop med vackert målade blommor. Fint! Bilderna och texterna var från en norsk sida med inspiration. Dit måste jag klicka in och titta runt ett varv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!