onsdag 12 maj 2010

Pancakes med lönnsirap


Morötter till, måste ju ha i sig något nyttigt för hålla blodsockret i ordning

Dagens onyttiga middag. Amerikanska bananpannkakor med färska bär och lönnsirap. Dessa pannkakor stekts med bakpulver och bikarbonat i. De blir lite fluffigare än vanliga pannkakor, lite mer som sockerkaka i konsistensen.


3 dl mjöl
1 msk socker
0,5 tsk salt
1 tsk bakpulver
0,5 tsk bikarbonat
3 dl filmjölk eller naturell yoghurt
1 ägg
1 msk smör

Jag använde två mosade bananer i smeten med,
kan även ha blåbär eller hallon i tillexempel.

Lönnsirap och bär till servering, nu hade vi hallon, mango och björnbär

Peters tallrik la jag lite extra krut på. Hällde smeten i kakformar så de bildade ordet LOVE. Sött så det förslår och varmt så jag höll på brännna ihjäl mig. kanske lättare ha kakformarna till helt enkelt då man bakar kakor? Gulligt blev det i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!