tisdag 22 mars 2011

Vårtecken

I dag känns det verkligen som vår! Solen skiner från en knallblå himmel, och en ensam snödroppe tittar upp ur den stenhårda jorden ute i landet. Då tog jag med mig Pixie och en kaffelatte ut i solen, tillsammans med Linda och Marika. Vi satt nog en timme, men fick flytta oss vartefter skuggan hann i fatt. Riktigt skönt i solen, men blåser en hel del. Till och med Pixie gillade att vara ute idag. Även ute på gården, skulle absolut inte vara kvar på vår uteplats då vi andra flyttade oss till soligare plats. Mjaaaau lät det då. Hon hann även klättra i trädet för att kolla in talgbollarna som hänger där. Så söt! Bara såg en fjunig grå mage bland grenarna plötsligt. Som en förvuxen ekorre. Synd att jag inte hann fota henne då!

1 kommentar:

  1. Va härligt det låter. Men det är skönt att det blåser. Torkar ju upp så fint då. Kramar Maria

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!