fredag 4 mars 2011

Goda glutenfria wienerbröd och Klicknyhet

Fick en chock i går av Expressens bilaga, i dag såg jag även att Klick hade snappat upp nyheten

I går höll jag på att sätta ett wienerbröd i halsen. Bokstavligt talat. Vi hade varit på Svecias glutenfria bageri och hamstrat bröd för 100 spänn. Tekakor, moritslimpa och olika frallor blev det denna gång. Wienerbrödet kom därifrån med. Det första glutenfria wienerbrödet jag ätit som smakar wienerbröd. Så gott! Lite mer stabbigt än ett vanligt frasigt, men mumsigt värre ändå. Men i alla fall, kommer till jobbet och har med mig wiernerbrödet och mumsar på, då ligger dagens bilaga till Expressen på bordet i källaren. På framsidan ser jag Fadde med en ny tjej. Inget revolutionerande direkt, tills jag ser vem tjejen är. Cattis! Lilla gumman. "Undersköterskan från Linköping som är Faddes nya kärlek"... Cattis knallblåa ögon tittar lyckligt rakt in i Faddes. Fick genast en klump i magen. Min chef hade känt igen henne då Cattis är kund hos oss och handlar godis ganska ofta. Nu var det länge sedan jag såg henne men det fattar jag ju varför nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!