söndag 20 mars 2011

Inget internet = problem

I dag blev det lite svettigt att jobba. Internet låg nere i heeeeeela Finspång! Inget internet = går inte komma åt Doris = kan inte skriva artiklar klart eller titta på bilderna. Det var bara att sätta sig i bilen och åka till Norrköpingsredaktionen och göra klart allt. Men först skulle jag till Grytgöl på en föreläsning. Det gick bra att hitta till den lilla hålan, men att sedan hitta föreläsningslokalen var det värre med. Trasslade fram och tillbaka på moddiga skogsvägar en timme innan jag gav upp. Kändes lite lagom onödigt måste jag säga. Men jag fick klart två jobb i Norrköping sedan i alla fall. (Då jag väl hittat till den redaktionen...) Antingen är Lillemor dålig på vägvisningar eller så är jag oerhört trög. Kanske en blandning av de båda...

Jag blir nog rätt trög då jag känner mig stressad och stressad blir jag lätt då allt jävlas. OBS! Hade dessutom glömt min mobil hemma. Utan internet och mobil så kastades jag snabbt tillbaka i tiden, och blev väldigt låst. Hur klarade vi oss förr? Skrivmaskiner och ingen mobiltelefon. Jag minns pappas första mobil, den satt fast på en portfölj, hahaha! Lite skillnad mot dagens minimala telefoner. Är ju rätt bra ha en telefon med sig OM olyckan skulle vara framme. Då jag krockade (1994) var det bara att springa till närmsta hus och be om att få låna telefonen. I dagens samhälle är inte det så lockande direkt. Inte för att det fanns sådär asmånga hus på vägen jag stimma runt på i dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!