söndag 13 mars 2011

Mumsigt med hembakat

Melodifestivalens final krävde ett smaskigt tilltugg. I mitt fall en hemmagjord vaniljsemla
Peter gjorde sin på traditionellt vis med mandelmassafyllning. Själva bullen köpte vi dock färdig.. så var lite fuskbakning där.. Behövdes lite mumsigt där, tyckte nog att finalen var lite tråkig.
Brolle kom sist?! Efter Playtones och Sara Varga till och med? Vart är logiken i det? Och min favvis Nicke Borg gick det ju inte så himla bra för heller. Men Eric Saade är ju söt som en monchichi, kanske kan vinna bara därför. Själva låten tycker jag nog inte var den bästa i hela tävlingen..
Även ikväll stod det bakverk på menyn, men nu scones. Underbart smarrigt med hackad mörk choklad i smeten, och så har man på smör och lemon curd. Mums! Eller ost och marmelad förstås.. Dessa godbitar är glutenfria, sempers recept.

Glutenfria scones

4,5 dl mjölmix (jag blandade fin mix med havregryn)
2 tsk bakpulver
50 gram smör (smidigt med flytande, bara röra ihop skiten, slippa kladda med fingrarna)
2 dl mjölk
Hackad mörk choklad (valfritt)


Gräddas cirka 10 minuter 250 grader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!