tisdag 15 mars 2011

Sightseeing i Östergötland.

I går blev det Östgötarundan. Först till vadstena för ett porträtt på ett par som firar 50 årig bröllopsdag. Det är alltid lika roligt att träffa folk sådär. "Jag har inte varit med om något, det är inget att skriva om". Säger alla. Sedan öser det fram berättelser, den ena mer spännade än den andra. Särskilt hos äldre människor, de har ju hunnit med en hel del i sina långa liv.

Sedan var det lunch hos casa Andersson. Mamma hade målat flera nya fina tavlor, en med rosor och pälshalsband som jag blev kär i och så en fin med massa röda tulpaner. Vårfint! Ångrar att jag inte fotade dom, men det kan jag göra nästa gång. Sen till Motala för att hälsa på Zung och lilla Dantebebis. Han var som en liten boll nu, så söt! Zung bjöd på glutenfria pannkakor och jordgubbar som hon plockat själv (i somras såklart). Pannkakorna var från en shake and bake mix, som man bara hällde mjölk i paketet och rystade. Så himla smidigt, slippa kladda ner bunkar och vispar. Smakade supersmarrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!