lördag 5 mars 2011

Rosa fluffig tyllkjol

Rosa tyllkjol från Handplockat
En eftermiddag i veckan tittade jag på Antikdeckarna, det var gamla repriser (såklart) med Elsa Billgren letande vintagefynd. I detta program så hittade hon en puderrosa balklänning från 50-talet med massa fluffig tyll. Helt underbar! Hon är verkligen superduktig i sitt kunnande med. Lär sig massor av att lyssna på henne.
Märkligt det där, i det secondhand butikerna hon letar i, vare sig det är i Sverige eller Danmark, så finns det massa gamla fina skapelser. Men går jag in i en sån butik här hemma så luktar det illa och alla klänningar är fula. Ingen tylldröm så långt ögonen når. Det hittade jag däremot en på Handplockat, ny och fin och luktade gott! Den blir fin i vår sedan, med fina strumpbyxor till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!