torsdag 10 mars 2011

Målarröj och Dekorationsverkstaden

Har en orolig katt här nu. Pixie gillar inte förändringar alls och denna vecka är det alldeles för mycket sånt för lilla hon. Först åker husse bort (förskräckligt) när hon sedan vant sig vid det så börjar jag måla möbler. Det innebär möbeldelar, tidningar och färg överallt. Just nu är det kaos i vardagsrummet. Fåtöljen ligger i soffan och den målade möbeln breder ut sig över halva vardagsrummet. Kan inte direkt påstå att jag gillar röran heller, men det blir bra när det blir klart. Hoppas jag.

I dag har jag dessutom upptäckt att Dekorationsverkstaden i Tannefors har en webb-butik. Perfekt! Då kan jag klicka hem decoupagesaker snabbt som ögat. De har oerhört fina rispapper och andra decoupageark som man kan pyssla med! Ett rispapper kostar 30 kronor. De jag köpte sist har räckt till flera möbler, och då är inte ens det ena slut än. Beror väl förvisso på hur mycket dekor man vill ha på möbeln. Jag har gjort en piedestal, en byrå och så kistbordet på ett ark...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!