torsdag 24 mars 2011

Nya tavlor och en krok

I dag blev en låång dag, kom inte hem förrän efter åtta på kvällen. Först reporterjobb i Finspång, vilket var riktigt kul i dag. (som alltid) Det började med att Lillemor kom och hämtade mig vid dörren. Oerhört smidigt att sätta sig i en varm bil, istället för stressa iväg till en iskall buss. Dessutom så hade hon köpt Lanemos supergoda biskvier.

Väl framme for jag ut på uppdrag att hitta nåt till vårbilagan. Det gjorde jag också minsann =) Hittade en antikbod med världens trevligaste människa som hade den. Hon berättade massor och jag fotade typ 70 bilder.

Sedan visade hon även sina fina hästar. De hade gjort ett stall av ett gammalt torp, eller gjort ett stall som såg ut som ett gammalt torp. Vädligt sött i alla fall i vitt och blått. Får åka tillbaka dit senare i vår och göra nåt reportage med deras djur också. De hade både quarterhästar med muskliga stjärtar, och en oerhört ståtlig american saddlebreed, i palominofärg. Så himla fin! Blev lite kär i den måste jag erkänna. Men det är bara att drömma. Kom i alla fall därifrån med fina tavlor och en söt krok från boden.

I kväll var det dags för möte med butiken. Klockan 18.30 trodde jag, men det var en timme tidgare så blev liite stressigt hinna ut dit tills dess. Vid sju var vi klara efter mycket schema/glass/ombyggnad/sommarprat och varsin semla. Sedan har jag hunnit med mc donalds och Maxi. Nuuuuu blir det att slappa i soffan och kattmys.

2 kommentarer:

  1. Det var mycket på en dag, men har man roligt så går det ju.Tänk att få gå i antikbod och träffa hästar på arbetstid!

    Trevlig helg!
    Agenta

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma! Ja det är ett underbart jobb! Men svårt att få jobba med det bara, lite brist på de jobben. Får vara glad åt mina små inhopp.
    Ha en trevlig helg, kram Pernilla

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!