onsdag 2 mars 2011

Nya saker från Handplockat och jobbdilemma

Sedan jag skrev sist har jag hunnit jobba två gånger i butiken. Varit yr och legat halva dagen. Köpt en puderrosa kjol och en söt gardin på Handplockat. Gardinen var till katt/datarummet. Flickorna gillar det skarpt, för detta är en hissgardin. Nu kan de sitta bredvid varandra i fönstret, utan att börja slåss och brumma. Förut var det spetsgardiner som hängde ner och tog massa plats. Peter fick tokryck och städade ur deras rum häromdagen, känns helt annorlunda där inne nu.

Vilket dilemma jag hamnat i då. Nu MÅSTE jag bestämma mig,helst igår. Inget mer byta bort butiksjobb mot skrivjobb. Vill jag stanna kvar eller sluta? Butiksjobb eller arbetslös? Stannar jag i butiken så kan jag inte ta några skrivjobb, med andra ord, då kommer de tidningarna jag hoppar in på välja en annan ersättare. Slutar jag i butiken så har jag ingen trygg inkomst. Inhoppen varierar såå sjukt mycket. Vissa månader nästan inget och andra månader så rullar det på. Vad välja? Stanna på gamla jobbet? Eller välja en ny väg? Chansa lite. Törs man det i dagens samhälle? Ruskigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!