tisdag 8 mars 2011

Nostalgimix i Tannefors

I dag gick jag ner till jobbet en timme inna jag skulle börja. JAG trodde vi skulle ha ett möte då, det var i alla fall vad som vi hade bestämt. Men chefen var på glassmässa så det blev inte mycket med det. Då tog jag en promenad i solskenet bort till Nostalgi mix, en loppis/kuriosaaffär som ligger borta i Tannefors. Jag har aldrig varit inne där förut, utan bara hört talas om affären och sett den då bussen svischar förbi till Finspång.

Redan utanför såg jag att detta är en loppis att räkna med, där stod ett fint gammalt fönster som är omgjort till spegel lutad mot husväggen. I skylten står en provdocka med en gammal brudklänning på och fina väskor som hänger.
Väl inne i butiken får man ha hökögonen på skaft. Fina retro plåtburkar blandat med manglade gamla kritvita lakan, Feminatidningen från 1963 och porslin. Jag gick därifrån med fönsterspegeln (100 kronor), en kakelplatta med perserkatter på och en vas med knallblåa rosor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!