måndag 9 november 2009

Upp och ner

Vilken rörig dag! Först hade jag inte någon intervjuperson alls till reportaget vi ska skriva denna vecka. Sen hade jag plötsligt två på en gång, telefon ringde och mailkorgen fylldes på. Men nu så kan den ena inte förrän på torsdag, och den andra hör inte av sig alls. Ringde precis men kom bara till telesvar. Tråkigt!

Har i alla fall bakat lussebullar idag, så något har jag åstadkommit i alla fall. Först jäste inte degen alls, och var superkladdig då jag skulle forma dem till lussebullar. Sen så satt de fart och jäste så de blöev superstora i stället. Tyvärr så smakar de inte så mycket saffran, fast jag tog två påsar istället för en som det stod i receptet. Men gott ändå, varit så sugen sen jag sett dem ligga och lysa på Pressbyrån! Så snart blir det rooibos the med julsmak och lussebullar. Ska nog tända lite ljus med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!