tisdag 10 november 2009

Farmors vackra blommor

Den blåa trädgårdshortensian jag fick då jag fyllde blommar ännu
Denna fina ros planterades idag, har blommat som en tok ute hos mina föräldrar. Intressant och se om det kommer fortsätta nu! =)

Idag planterade jag ner en rosbuske jag fick av mamma i söndags, och massor med lökar. Det är farmors fina dubbla påskliljor, en gammaldags jättefin sort som mamma grävt upp. De ska flytta från sin gård, där farmor och farfar tidigare bodde. På detta sätt så har vi i alla fall kvar farmors vackra blommor. Förhoppningsvis, var rätt svårt att plantera dem, rötter och andra lökar överallt i mina land. Ingen större ordning precis.


Roligast var då grannen tittade undrande på en växt och undrade vad det var? -Det är en miniros med en påsklilja upp igenom, svarade jag. Precis som att det var normalt. Jag minns aldrig vart jag satt vad så allt växer upp huller om buller runt och i varandra. -Ja, nu ser jag ju det, svarade grannen lite senare.

Det bästa är att han är den som håller ordning på hela gården här, tar hand om blommor och planterar och vattnar gräsmatta. Hans rabatter är perfekta in i minsta detalj. Undrar hur han gör? Måste nästan ha en karta på vart och när han planterat sina lökar, så prydligt och fint som det sedan växer upp. Inte ett grässtrå åt fel håll där inte. Till skillnad från vårt land då, växter, buskar och katter i en enda röra. Men det har sin charm det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!