söndag 22 november 2009

Mysig plats

En planta av dessa japanska lyktor grävde vi med oss hem, för att få ytterligare en bit av Fläkterbo hit tillsammans med farmors lökar i landet.
Till och med fågelholken är söt därute

Handmålat hustomte
Denna stege med växt i står mot lilla stallet, fd svinhus.

Denna stol har morfar gjort, står vid dörren in.

Ängel som mamma målat sitter och vaktar vid husväggen


Idag har vi varit ute hos mina föräldrar och hämtat lite av mina saker. De flyttar om 10 dagar så börjar brinna i knutarna att få bort de sista därifrån nu. Tyvärr så fick vi inte med oss allt det jag tänkt, så det blir ett lass till. Måste hyra en släpvagn så jag får hem möblerna och hästsakerna som är kvar därute. Känns helt vedmodigt att vara där nu, kartonger överallt och möbler som är sålda.

Passade på att fota lite, kanske är sista gången man såg allt det fina i dagsljus. Överallt står det söta och fina saker arrangerade i små stilleben. Detta ökar mysfaktorn oerhört mycket. Skulle jag sätta ut en handmålad tomte på vår uteplats försvann den väl fortare än kvickt. Nackdelen med att bo inne i en stad. Förästen så har inte jag det ögat som mamma har, jag kan helt sonika inte få till det sådär fint när jag arrangerar saker.







1 kommentar:

  1. Hej på dig,
    Vilken otrolig hemsida du har gjort. Jag satt och gogglade på Fläkterbo och kom hit. Tyvärr har vi inte fått träffa dig än, men dina trevliga föräldrar har vi träffat några gånger. Fläkterbo är en underbar plats på jorden om än lite kall just nu. Hoppas du vill komma ut och besöka oss någon gång. Du har säkert mycket intressant att berätta. Hör gärna av dig.
    Vi som håller på att flytta in / Kent med familj
    kent.engstrom@telia.com

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!