tisdag 24 november 2009

Folkbildningsdagen

Mysiga arrangemang i ingången
Kakbuffén!


Idag var det Folkbildningens dag på Konsert & Kongress här. Vi var där från skolan och intervjuade, filmade och var på olika föreläsningar. Jag hamnade på Teo Häréns seminarie om kreativitet. Mycket bra föreläsning, som var oerhört tankvärd.
Fick en bok, skriven av hans bror Fredrik Härén. Däri står olika tänkvärda tips och råd för att gå vidare. Och om vikten att skriva ner om man får en bra idé. Alltså måste det ju vara superbra att blogga! (fniss)
Höjdpunkten var ändå eftermiddagsfikat! Då dukades det upp ett långbord med läckra bakverk. Brownies, kladdkaka, bullar och annat smaskens.

Nu återstår bara att skriva om föreläsningen. Sammanfatta en timmes föreläsning, där allt var intressant, 4 A4 papper handskrivna anteckningar, (fram och baksida!) och ungefär en kvart på inspelaren. Minnet var fullt, såå typiskt mig! Är inte minnet fullt, så är batteriet slut eller jag har helt sonika inte med mig den. Bra köp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!