måndag 16 november 2009

Ekenäs jul och dop

Annikas keramik på Ekenäs jul. Vill ha allt! Det kostar ju lite tyvärr men det förstår jag, vilket jobb hon lagt ner.
1500 tals slottet Ekenäs.

Fredrik och Peter påväg hem från marknaden


Supesöta tårtor från dopet, som Annas kompis gjort.
Hugos dopljus

Helgen flög förbi i 180, hann inte med mig själv stundtals. I fredags, förutom reportage skrivande, så var jag på stan me Malin. Vi behövde en break båda 2, så det var kul. Sen var det skrivande på kvällen igen, måste va såå kul att bo me mig. Sitter med datorn i knät, till och med under fredagsmys.

I lördags var det dop i Västerås, Peter var fadder åt sin brors lille Hugo. Jättefin kyrka de valt ut just på grund av att den var så fin. Tyvärr så renoverades den så nu var det fullt med byggnadsställningar runt hela den. Sen så gick strömmen under dopet så det enda lyset var tända stearinljus. Jättemysigt verkligen, men tyvärr så blev ju film och foton ganska mörka med då.

I söndags så var vi på julmarknad på Ekenäs slott och handlade lite tomtar och fin keramik. Handlar alltid av Annikas keramik, en superduktig tjej från Västerås som har små figurer på koppar, fat och vitlöksgömmor. De jag köper har katt och råtta på, men de finns även med hjärta, ödla och drake. Det är en årlig tradition att åka på mässan och hittar alltid massa fint där. Sen är det ju så mysig miljö med slottet också.

Sen var det skriva, skriva och skriva som gällde. Hann klart med två reportage och nästan hela tredje. De blev rätt, bra inte helt nöjd då jag inte hann skriva ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!