lördag 7 november 2009

Loomis + jag= inte kompatibla alls

På jobbet idag så saknades det växel, så jag gick till Loomis och skulle fixa det. Problemet är bara att den maskinen är helt kass i pärat och vägrar ta emot vissa sedlar. Så då man stått och tryckt in nästan allt så sätter den sig på tvären, och så fungerar det helt enkelt inte mera. Detta händer varenda gång jag ska växla i den där maskinen, och den har helt sonika snott pengarna för mig tidigare med ett himla bök på mail, fax och telefon med Loomis för att få det tillbaka. Så när den nu börjad jävlas så ökade pulsen markant, bara kände hur jag blev genomsvett. Så himla typiskt då man har bråttom med! Min stackars jobbarkompis hade ett elände då jag var väck.

Okej, bara sansa sig och trycka på avbryt, då skramlade de till i apparaten och sedlarna matades ut. Av någon anledning så drar den en avgift då, det gjorde den förra gången med, så fick en hel hög med nya helt släta fina tjugor. Rafsade ihop alla sedlar och småsprang över gatan till Hemköp för att byta bort den femhundring som maskinen vägrade ta. "Vi växlar inte", nähä, bara springa vidare. In på Åhlens, till de välsminkade tjusiga damerna på kosmetikavdelningen, de ser ju snälla ut! " Snälla, kan ni byta ut den här sedeln mot en likadan, eller samma summa, Loomis maskeinen tar inte emot den?" bad jag så snällt jag kunde.
"Vad är det för fel på den då?" Vi kan ju inte ta emot en falsk sedel, det förstår ju du också, svarasde den tjusiga damen." "Hm det är inget fel, maskinen är knäpp, är ett litet veck där vid folieremsan kanske är det", sa jag. "Ja, men om maskinen säger det är fel på den, så kan ju inte jag ta emot den, då är det ju kanske fel på den? fortsatte damen att klaga.

Efter mycket om och men fick jag till sist byta sedeleländet mot en annan. Springer tillbaka till Loomis och trycker i sedlarna på nytt. Då tar maskinjäveln inte emot tjugolapparna den själv gett mig, för en kvart sen! De nya, platta och fina tjugorna duger inte åt maskinfan! Som tur är så har jag en 100lapp som är min i fickan, så mosar in den. Det gick minsann bra! Allt detta som borde tagot fem minuter, tog nu istället nästan en halvtimme.

Det jag tycker är mest märkligt det är Hemköp och Åhlens misstro mot mig, då jag säger att jag kommer från en annan butik. På gatan där vi har den så samarbetar butikerna med varandra gällande växel, här så ska man bara motarbeta varandra. Tror knappast de behöver se oss som en konkurrent, vi säljer varesig mat eller gardiner! Sedan kan Loomis ta sin apparat och trycka upp den någonstans, de skulle byta ut den för länge sedan, kan ju undra vad de väntar på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!