tisdag 1 september 2009

Sinnenas trädgård


Dessa krabater simmade runt i den fina dammen, så mysigt bland alla näckrosor


Precis ett sånt här växthus skulle jag vilja ha! Därinne växte tomater, kryddor och paprikor. Mitt bland alla växter fanns det ett litet bord med två stolar, för att kunna sitta därinne och läsa eller fika. Helst både och kan jag tänka mig...

Denna vecka handlar skolarbetet om att göra webbtv- inslag. Jag, Eva och Karl-Magnus skulle göra ett inslag om Motala bio, men de kunde bara intervjuas på kvällstid så vi ville hitta något annat som bar lite smidigare på skoltid.

Så idag var jag och min "arbetsgrupp" på Sinnenas trädgård i Motala och filmade. Så himla mysigt de hade gjort! Det var på Poppelgårdens dagliga verksamhet, och brukarna där hade sått vackra blommor och andra växter. Där fanns en damm med näckrosor och sköldpaddor och ett supermysigt växthus. Tänk att få sitta därinne och skriva, eller vid den porlande dammen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!