lördag 19 september 2009

Solig dag på stan

Bondens marknad bjöd på både färgglada blommor, grönsaker och glass
Fika hemma, cannoli från food courtm med vit choklad, citronkräm och choklad med nötter

Idag var nog alla som bor i Linköping på stan, samtidigt. Det var bondens marknad, international foof court och soligt så alla var ute och strosade omkring bland alla fina blommor, ostar och canollis.

Vi lunchade på kina med Cissi och hennes kompis Annhelen, där hade de höjt priset för lunchbuffe till 129 kronor. Då ingick inte dricka ens! Dyrt men det var gott, och efterrätten bestod av kaffe och chokladmousse. Inte helt fel.

Köpte ett par jeans på Kappahl, första gången jag handlar jeans där. Det var halva priset på slitna med glammiga paljetter på. Har tittat på dem tidigare men velat. Som vanligt. Hittade ett par på Gina som egentligen var snyggare, slitna med glitter. Men på dem så yrde glittret i hela provrummet och de kostade dubbelt så mycket. Så den snåla delen av mig tittade fram och jag köpte rea varianten. Men nu ångrar jag mig lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!