måndag 7 september 2009

Drömhuset

En så himla söt glasveranda. Likadant på baksidan av huset, så sött!

Mitt (vårat) lilla favvishus ligger alldeles nära där vi bor. Varje gång jag går förbi där så blir jag mer och mer sugen på ett eget litet hus. Eller stort hus skulle vi behöva, får inte plats med alla saker i vår trea. Skulle vara hemskt skönt att bo i ett hus, att ha lite mera yta att samla alla saker på. Nu är det mest bara att bära ner mer och mer saker i källaren. Det tar bort udden av att vilja köpa något, nånsin mer. Handlar jag nåt nytt måste något annat ner i källaren. Det känns lagom onödigt.
Det var inte så länge sen vi rensade ur källaren, men nu är den återigen helt proppfull. Förstår inte hur alla andra gör som har sådan ordning hemma? Här är det saker överallt. Alla skåp och garderober är fulla med. Öppna ett köksskåp så får man en bunke i skallen. Om det ens stannar vid en... För att inte tala om garderoberna. Proppfulla i sovrummet, plus en lika full i hallen. Nu har jag börjat invadera sambons garderober med.
HUR kunde en mamma med två tonårsdöttrar bo här innan? Hur fick de plats, då jag inte gör det? Kläder rensar jag ganska ofta, men det är proppfullt ändå. Kan tro att det fylls på bakifrån. Men jag har ändå aldrig nåt att ta på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!