måndag 28 september 2009

Lockande hår

Varit på besök hos frissan idag. Det var på tiden hade inte klippt mig sen i våras. Tyvärr medför ju det att de kapar av en bit, då mitt hår har en förmåga att få delade toppar. Granskogen kryper sedan mer och mer uppåt, och jag vet ju om det ändå så väntar jag in i det sista innan jag sätter saxen i det. Men nu är det så lent och fint så. Slängde i en toning innan, Loreals Casting serie, färgen mörk mahogny. Frissan tyckte det var jättesnyggt men jag tycker knappt det syns. Är ju så himla mörkhårig innan, så bara skimrar lite rött i solen.

Vill egentligen göra en permanent, men det gick inte sådär värst bra sist. Det är några år sen nu, men enligt de frisörerna så kommer mitt hår gå av om jag gör om permanenten. Det kostade 1300 kronor, de klippte av halva skallen och det blev INGA lockar alls. Dumma jag hade sagt innan att jag ville ha stora lockar. Det är tydligen detsamma som rakt hår med en böj på slutet, efter en evighet av styling med diverse produkter som ska ge lockigt hår.

Nästa gång ska jag fan säga att jag vill ha 80-tals pudelkrull! DÅ kanske det syns efter att man överhuvudtaget gjort en permanent, för det gjorde det inte sist. Det var tydligen "Hollywoodlockar" de gjort på mig, hmmpf! Inte sett en enda hollywoodkändis som ser så risig ut i håret som jag gjorde då. Inte bad jag om att få hollywoodlockar heller! Plus att kändisarnas hår är ju stylat med locktång, inte permanent, det syns ju rätt väl. Av en stylist som hållit på med håret i timmar, inget jag har varken tid, lust eller handlag för varje morgon. Snabbt ska det gå, kasta sig in i duschen och slänga på sig kläder och lite smink. Ingen tid för några krusiduller då.

1 kommentar:

  1. Du behöver inte ha några lockar och framför allt ska du absolut inte ha något 80-tals krull,ha.Du är så fin som du är i ditt blanka,raka hår!

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!