onsdag 23 september 2009

Bildredigering


Använde inte just denna bild, men vad är mer kärlek än bröllop och sina barn eller djur?

Förra veckan fick vi göra varsin fotobok i skolan, temat var "I love Motala". Nu gör inte jag det direkt, har inte heller några bilder från Motala som visar det heller. Så jag valde ett kärlekstema istället. Jag tycker själv att boken blev riktigt fin, men läraren tyckte att det liknade mest ett fotoalbum.
Det är tydligen mer talande och journalistiskt att ta en bild på ett askfat eller en ful skylt, än att ta bilder på människor som uttrycker en känsla. Mina bilder var från bröllop, mamma och barn och andra kärleksuttryck. Själv tycker jag nog tvärtom, men jag är ju inte färdig journalist än så jag kanske lär mig att tycka om "askfatsbilder".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!