tisdag 15 september 2009

Patrick Swayze är död

Bilder: photobucket


Patrick Swayze är Dirty Dancing för mig och säkerligen för många andra. Det var ju filmen med stort F och han var killen med stort K. Men han har gjort många flera bra roller, såsom i Ghost, Nord & Syd, Point Break och många andra. Men det var nog som Orry Main i Nord & syd som jag först fick upp ögonen för den mannen. Sedan kom han dansandes rakt in i hjärtat i Dirty dancing. Dirty Dancing är ju kult, finns det verkligen någon som inte har sett den?
Att han sedan hade arabhästar och var en fena på att rida gjorde ju aldrig saken sämre, för en hästtjej som mig. Även Ghost är en helt underbar film, både rolig och sorglig.

Nu har han somnat in, efter en tids sjukdom med cancer i bukspottskörteln. Det gör mig ledsen, det är slutet på en era. Han var ju en stor idol under hela min uppväxt, en idol som jag delade med min mamma. Hur många personer kan man säga så om? Tror knappast att mamma skulle uppskatta Johnny Depp eller Brad Pitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!