onsdag 16 september 2009

Vampyrfrossa

Bilder från Photobucket


Idag har hag slappat hela dagen. Varit på sjukhuset på morgonen och fotograferat ögonbottnarna, då får man droppar i ögonen så att pupillen vidgas. Det gör att man ser suddigt och blir extremt ljuskänslig, för pupillen klarar då inte att fokusera och ändras efter ljuset. Perfekt ursäkt att vara inne och slöa hela dagen.

Så då passade jag på att baka. Det blev brownies med lönnsirap i, sååå gott! Blev inspirerad av Lillys muffins med sån fyllning i måndags. Måste säga att brownies passar alldeles ypperligt med lönnsirap också. Enda problemet är att jag inte hade några bakplåtspapper, så fick skrapa bort härligheten ur formen. Men det smakar lika gott för det.

Tittade på Twilight idag, för andra gången. Så bra den är! Snart kommer uppföljaren New Moon, men tills dess får jag glädjas åt boken som jag börjat läsa. Jag är lite senare än alla andra och började läsa Twilight ( "Om jag kunde drömma" på svenska) förra veckan, så nu förstår jag filmen på ett helt annat sätt.

Satt och funderade på vampyrfilmen med Brad Pitt och Kirsten Dunst som liiiten tjej, vad heter den? Visst fått detta tema på hjärnan, tur det är True Blood ikväll! I detta avsnitt ska äntligen Alexander Skarsgård dyka upp, så jag räknar ner timmarna nu tills det börjar.

Borde väl kanske ha städat och tvättat idag istället, då jag fick en ledig dag såhär mitt i veckan, men det var oerhört skönt att bara vila också.
Etiketter för det här inlägget:
t.ex. skotrar, semester, höst
Visa alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!