onsdag 9 september 2009

Djurmarknad

Såna här söta kochinhöns ville gärna jag ha om jag bodde i hus, så söta med sina lurviga ben
Dessa chokladbollar såg mer än fretande ut, lyckades dock låta bli dom. Köpte coccostoppar istället,hehe

Så söta skäckar, vill ha..

Myskankorna mysade nära varandra



Idag for Lillemor och jag ut i skogarna för att besöka Ulrika djurmarknad, med en filmkamera. Anledningen till detta var ett arbete i skolan som ska resultera i webb-tv. Jag har inte besökt denna djurmarknad på många år, förr då jag bodde i krokarna där ute så var det tradition varje år att gå på marknaden. Själva djurmarknaden är väl inte riktigt min grej, kul att se alla djuren men jag tycker mest synd om dem. Trots detta, eller kanske på grund av det, så hittar jag alltid djur jag vill ha. Denna gång både hästar,ankor och höns. Cockhin höns, så söta med sina fjädrar på benen, ser ut som om de har joggingbyxor! Och duniga en månads ankor, som låg som en hög på varandra.

Vi lyckades få prata med både veterinären som kollade djuren så att de var okej, en tjej som ville köpa en tinkerhäst som även jag ville ha, och ett par whiskeydrickande hästhandlare. Måste säga att vårat uppdrag lyckades, bara hoppas att filmen blir okej också.

Stannande även till på farmor och farfars grav där, planterade en cyklamen som lyste så fint bredvid de andra blommorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!