tisdag 22 september 2009

Damma av ridkläderna

Här är beviset-jag har ridit. Min hållning är väl inte den bästa, har tappat alla muskler i hela kroppen känns det som..
Angelica är en stolt matte


Igår så var jag med Angelica till hennes fina häst, Aragorn. Han är en åtta årig valack, korsning mellan nordsvensk och halvblod. De förra ägarna verkar ha låtit han göra som han vill, eller helt enkelt inte gjort något med han alls.

Denna gång vågade jag faktiskt rida honom, jag fegade ur sist. Har hört värsta storysen om den kusen, och han visade lite såna tendenser sist jag var där. Men nu var han riktigt trevlig. Både pigg och framåt, Angelica har verkligen lyckats även om hon inte ser det själv.

Det gick riktigt bra med tanke på att jag inte har ridit på många år. Var så illa (länge sen) att jag fick inte igen mina ridbyxor ens, fick skarva med en gummisnodd! Kan ju alltid skylla på att det är mååånga år sen sist jag hade de på, skorna hade något som liknade mögel på utsidan..
Men det var lite halvsvårt att få upp benet tillräckligt högt för att komma i stigbygeln, höll på ramla bakåt redan innan jag kommit upp på hästen. Har de blivit högre tro, eller är jag mindre vig? ;)
Men nu är jag i alla fall taggad att börja rida igen, måste bara vila mina små ben för nu har jag träningsvärk rejält på insidan av låren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!