onsdag 2 september 2009

Familjelogik

I lördags då jag jobbade så kom det in ett ganska ungt par med 2 små barn. De hade siktet inställt på att handla lördagsgodis, för att lugna barnen. Den minsta av de två små föll genast för en tuggummiautomat med färgglada tuggummikulor i. Jag kan mycket väl förstå att hon blev faschinerad, hade själv något liknande då jag var liten. Ett mindre gräl utbröt ganska snabbt;

-Den där köper jag inte, det kommer bara bli stående i ett hörn ihop med alla andra saker. Nu köper vi lösvikt, som vi kom hit för, sa mamman.

-Men mamma, nu är du en sån där dum mamma igen, tjöt den lilla. Efter en stunds grälande visade jag lite försiktigt för den lilla rödgråtna tjejen, med stor läpp;

- Titta det finns såna tuggummikulor i lösvikten oxå! Vilken tur du har. Tystnaden blev total, kunde nog hört en skumgodis falla till marken..

- Men nu ska du inte komma med lösningar här, vi vill ha problem och gillar att bråka! =) Det är den stora grejen med att handla på helgerna..skrattade pappan!

2 kommentarer:

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!