lördag 1 augusti 2009

En vecka gått, tre kvar...

Det var en del att smörja ordning, puh!
Även Pixie och Busan trivs som fisken i vattnet därute

Såhär gullig veranda är det på huset

Den första semesterveckan tillbringades till stor del på mina föräldrars gård i Gammalkil. De åkte till Öland en sväng så då passade vi på att vara där och röja lite. Gården är såld, något som jag tycker känns extremt tråkigt. Innan mina föräldrar köpte den så bodde min farmor och farfar där, och jag har alltid trott att jag eller min bror skulle bo där efter dom. Men det är inte riktigt läge för det nu. Att mitt i studierna bara helt plötsligt köpa en gård som ligger åt fel håll, pendlingsmässigt sett från Motala där jag pluggar och min sambo jobbar. Hade varit möjligt om våra tider passat bättre ihop så man kunde pendlat ihop eller något. Men nu fick de som sagt eld i baken och sålde, så nu är det bara att röja ur stall och alla förråd därute, och se glad ut!

Måste säga att det kändes oerhört tungt att rensa bland alla saker i stallet. Slängde en hel del, de saker som legat i sadelkammaren såg ut som förr, men av det som hängde ute i stallet så hade råttorna ätit på det mesta. Hur är det möjligt att tugga i sig ett halvt transportskydd?!Kommer väl aldrig mer kunna skaffa en häst, kan ju inte gärna ha en på uteplatsen mitt inne i stan. Att hyra in en i ett stall här i stan kostar ju hur mycket som helst! Lite svårt då csn inte är så himla utsvävande direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!