lördag 22 augusti 2009

Nya tider

Det har hänt. Nu är verkligen hösten här.. Butikerna är fulla med höstkläder i murriga färger och tjocka material. Knallröda rönnbär som lyser mot den klarblåa himlen. Grannens träd börjar få rödgula blad. Luften är mycket klarare, det är inte ens varmt då solen tittar fram. Inte som tidigare i alla fall.

På måndag är semesterledigheten slut, dags för jobb och skola igen. Slut med sovmorgon och slappardagar. Huu, får ångest när jag tänker på det, men det brukar ju gå över då man väl har börjat. Hoppas jag! Blir rätt så långa dagar, 9-16 i skolan plus pendlingstid 45 min åt varje håll. Sen jobba varannan helg, vilket innebär 12 dagar skola/jobb sen ledig två dagar. Sen börjar det om.... men man ska väl vara glad att man har nåt att göra, kommer inte direkt sakna sysselsättning i höst i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!