tisdag 4 augusti 2009

Lena mular och loppis

Det söta huset med loppisen
Angelica visar matte att hingsten minsann kan köras jättebra nu. Jag blev sååå sugen på att köra igen! Det är ju så himla roligt.

Angelica fotade också lillprinsen

Halvblodstjejerna i Aragons hage


Supersöta hingsten, såå duktig med sin lilla vagn!
Angelicas kompis strider med Aragorn på åkern


Idag har jag luktat häst. Det gjorde jag typ alltid förr, men nu är hör det inte till vanligheterna.
Trots semestertider så gick jag upp halv åtta (?!) idag, för att följa med Angelica till stallet. Hon har köpt en jättefin nordsvensk/halvblods korsning, en valack som är åtta år. I de lilla mysiga stallet fanns det även halvblodsston och en liten supersöt welsh hingst. Hingsten var tyvärr bara där för att bli inkörd så han lämnade dom idag. Men, vilken liten pralin han var!

Aragorn, nordiskorsningen, reds av Angelica och hennes kompis. Han ville inte alls ridas idag, vilket han demonstartivt visade redan då han skulle hämtas i hagen. Men jag vet inte vem som var surast, han eller matte?? =)
Jag testade inte, kände mig lite larvig. Det har ju trots allt gått ett par år sen sist, känner mig lite ringrostig. Då vill jag gärna sitta på en häst som inte testar heeela tiden, känns som jag bara ska sabba deras arbete då. Men jag ska ner i källaren och leta reda på mina ridbyxor, och sen sitta upp på han nästa gång. Är så himla mysigt med hästar, bara kände ett lugn över mig så fort jag var i deras närvaro. Det är något som ja verkligen saknat under dessa år som hästlös. Det finns nog inget som klarnar tankarna och humöret på samma sätt, som att rida ut i skogen.
Tala om balsam för själen!

På väg hem så svängde jag av vägen, in på en ytterst liten och oerhört svängade väg. Skyltar om loppis lockade mig längre och längre in i skogen. Kom fram till ett supergulligt hus till sist, där en liten tant kom utflygandes. Glad över kunder antar jag, tyvärr köpte jag inget. Det var mest skit, förutom ett gammalt skåp som jag gillade. Skulle blivit fint målat vitt, hihihi! Men exakt hur många gamla möbler kan man köpa och trycka in i lägenheten??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!