onsdag 19 augusti 2009

Tandis

Dagen började hos tandläkaren halv nio idag. Men då jag kom dit så hade de tappat bort min tid, trots att de ringde i måndags och erbjöd mig den. "ska du vara här idag? vi har ingen tid åt dig, säkert att det var idag?" sa sköterska åt mig så fort jag kom innanför dörren. Jaa.. började jag, blev genast tveksam hur det låg till, fast jag visste att det var idag hon sagt. Det är väl onsdag? Blir rätt så veckovill i semester ledighet.. "Vem ringde dig", fortsatte sköterskan. Hmm.. inte minns jag namnet på henne nu, det skrev jag ju inte upp, dumma mig! Trodde förvisso inte att det skulle behövas heller. Efter mycket om och men kom hon som erbjudit mig tiden och sa att det var hon som ringt mig och att tiden försvunnit, hastigt och lustigt. "Men vi ska fixa tanden åt dig i alla fall", sa hon lugnande.

Sedan började de borra, dra med tång och knacka på tanden med vad som kändes en slägga för att få loss den sista lösa biten från min spruckna tand. Efter en evighet lossnade biten och de började borra ur eländet.
"Den är rotfylld så det känns inget", konstaterade de medan jag kände hur jag blev mer och mer svimfärdig. Fyy alltså vad det isade i heela käken på den sidan! "Det kan inte göra ont, tanden är död".. Hmm, den ja! Jag har ju en hel rad med tänder och blottade tandhalsar till men det var bara att bita ihop. Hatar verkligen att gå till tandläkaren! Det är ju värre än gyn, nästan. Allt gör ju så ont! Efter en timme hade de dragit, borrat och plågat mig färdigt. " Du har en tid här i oktober", konstaterade de då jag lättad skulle gå (kasta mig ut) genom dörren. Okej, hinner inte ens gå hem förrän det är dags att få ångest för nästa besök...

Varning!! Ät inte godisar som fastnar lätt i tänderna, typ pingvinlakrits...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!