onsdag 8 juli 2009

Snabb loppis

"Aladdins lampa"
Shabby lyktorna

Dessa fat samlar jag på, även koppar. Denna servis med andra ord..

Idag var Cissi, Peter och jag på loppisen i Cupolen. Efter att ha läst i LKPG att de skulle hålla på till klockan 22 så tog vi det lite lugnt efter jobbet. Vi gick och käkade kebab och satt och pratade i godan ro. Väl hemma hade Peter kollat upp loppisen på nätet och den stängde kl 20! Vi var där vid halv åtta, då mötte vi flera bilar och de stackarna som var kvar höll på att plocka ihop det sista på borden, attans! Trots detta så lyckades jag handla lite smått och gott. Cissi hittade såna blå tallrikar så jag alltid letar efter, de kostade endast 10 kronor styck! Jag köpte de två som fanns. Börjar allt bli en liten samling nu. =)

De som sålde tallrikarna var lite lagom less på att packa om allt så de hade rea på alla saker. Köpte en gammal indisk tekanna, som såg ut som aladdins lampa. Passar som handen i handsken i vardagsrummet. Även den 10 kronor. Då är det roligt med loppis, det ska vara billigt! I en låda hade de gratisgrejor de tänkt slänga, där slet jag åt mig en bil. Peter och Cissi undrade nog vad jag ska med den till, men hade faktiskt tänkt ge den till lille Kevin. Men som det ser ut nu var både Pixie och Peter förtjusta i den. Den både låter och rör sig, moahaha! Säljarna försökte även kränga på oss en gammal singer symaskin, ingen av oss tog den. Det var nog dumt..

Hittade lyktor med änglavingar, jättesöta! Det är shabby chic, var damen snabb att tillägga. Jo, tack jag ser det sa jag och köpte dem oxå! De kommer bli supersöta på skänken sen då den blir målad och klar. Pratade med Christian idag om att måla den och han tyckte vi ska slipa lite på den med sandpapper och sen en bra grundfärg så ska det nog bli finfint! Får gå till hans jobb och köpa en vettig grundfärg, så det inte blir samma problem som med skrivbordet.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!