söndag 19 juli 2009

Nojjiga

Pixie har det inte lätt här hemma, efter att hon kissat i soffan så är vi (jag) på helspänn för det mesta och stänger dörrar för henne både här och där då vi går hemifrån. I fredags så kom Peter och hämtade mig på jobbet och berättade att de luktade kattkiss i köket nu. Så då vi kom hem så började vi sniffa runt var det kom ifrån, men hittade inga blöta fläckar eller nåt. Men det stank verkligen så vi började städa och skura som två tokar, både golv och lister en bit upp. Vi tänkte att hon måste ju ha skvätt upp en bit då på nåt konstigt sätt, då de inte luktade på golvet. Mest tyckte vi båda två att det luktade i ett område vid micron. Mycket sura och irriterade gick vi och la oss, jag ville knappt se på Pixie ens såå besviken på henne! På morgonen så luktade det fortfarande så Peter började handskura golv och lister med en disksvamp och såpa, hysteriskt. Doften var dock kvar. Sen av en händelse så kom jag på att jag skulle lukta på frukten som låg på ett fat på micron. En melon där luktade skrämmande likt katt kiss..

-Peter, blunda och lukta på det här, sa jag. Sagt och gjort så blundade han och sniffa på det jag höll fram. Även han tyckte att det luktade kattkiss! Så nu ligger melonen i kylen och stinker där och stackars Pixie blev osyldigt anklagad, denna gång. Jag tycker fortfarande att melonen luktar kattkiss, har nog blivit nojjig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!