onsdag 15 juli 2009

Längtar tillbaka

Denna skylt hade de vid en godisbutik mellan Västerås och Stockholm

Idag på jobbet så påmindes jag rejält om att vardagen är tillbaka. Efter ett par underbara lediga dagar med bara roliga saker att göra så blev detta inte fullt lika lyckat. Var för det första helt slut imorse då klockan ringde. Hade hemskt gärna legat kvar under täcket och myst med Pixie, som var om möjligt ännu tröttare. Hon bara låg och visa magen, helt mysig. Då tar det emot att gå upp och ställa sig i en kall dusch. Väl på jobbet så kom det en monsterstor pall med läsk. Fy vad jag fick slita för att få in allt på lagret, helt genomsvett då det var klart och ont överallt. Då var klockan elva, hmm bara 6 timmar kvar då...

Sen av någon underlig anledning så kom det flertalet kunder som bara stank svett, alltså verkligen STANK. Odören stannade kvar i butiken efter att de gått ut, fräscht. De övriga, ickestinkarna måste ju tappat sugen efter godsaker totalt då de kom in efter dem. =( Det gjorde jag i alla fall, fy.
Nya Harry Potterfilmen hade premiär idag också, undrar hur mycket de fick att göra ikväll då? Eftermiddagstiderna började redan vid kvart i tre, så barn familjerna började strömma in rätt tidigt.
-Pappa, jag vill verkligen inte ha något godis! Skrek en unge ganska ilsket.
-Nä ,men då var det ju verkligen väldigt dumt att vi gick in i de här affären, röt pappan tillbaka.
Hmm, jo det ligger ju något i det... har ju inte direkt så mycket att välja på förövrigt.
Johan och Jessica kom till butiken, utan lilla Alice. Deppigt, henne hade jag gärna hälsat på idag. Johan hade visst borstat hennes små tänder med tandkräm för hundar med leverpastej smak idag. Huu, jag vill också ha en liten söt chihuahua, som jag kan gosa med och borsta tänderna på. Det gick förbi två tjejer som hade en sån svartvit, så liten måste verkligen varit en valp. De undrade väl vad jag var för en tok som tryckte näsan mot rutan för att se de lilla knytet. Men de kanske är vana?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!